onsdag, januari 03, 2007

"Clabbe" inte helt värdelös; bananer väldigt 2006

Resumé skriver att Clas "Clabbe" af Geijerstam uttryckt intresse för att blåsa nytt liv i sitt klassiska radioprogram "Rakt över disc", i vilket Clabbe pratade väldigt fort, och ibland spelade några låtar. Då "Clabbes" "varumärke" i och med tittarsuccén Idol fått ett uppsving så finner sig bland annat MTG Radio intresserade av ett samarbete med den åldrade radioprofilen.

Samtidigt som vi nås av Resumés avslöjande kan Mediatryne meddela att Livsmedelsverket valt att höja bajs från kategorin "Helt oätligt" till ätlighetsklassen "Smörgåsbord (finlandsfärja)", och är i startgroparna för att tillsammans med Folkhälsoinsitutet påbörja kampanjen "Bajs - rövens godis".

Payoffen, som bygger på det vardagliga talesättet om frukt som naturens godis har tagits fram i samarbete med Ogilvy, och är tänkt att väcka igenkänning, glädje och lite skam. - Alla vet numer att frukt inte är naturens godis, det finns det ju naturgodis som är. Därför ville vi hitta ett nytt, överraskande godis åt folk. Jag tror vi har lyckats, säger
Tommy Funäsdalen, projektledare på Folkhälsoinsitutet.

Inga kommentarer: